forex trading logo

60+

 

4zmps

Żeglarskie Mistrzostwa Polski Seniorów 60+

"Sprawni żeglarze"

 

Warsztaty 2015

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_counterDzisiaj184
mod_vvisit_counterWczoraj249
mod_vvisit_counterOd sierpnia 2012893753
Start RELACJE Z IMPREZ 1999 Konferencja: "Bezpieczeństwo Żeglugi i Przebywania Na Akwenach Śródlądowych" 26 – 27 listopada 1999
Konferencja: "Bezpieczeństwo Żeglugi i Przebywania Na Akwenach Śródlądowych" 26 – 27 listopada 1999

Konferencje zorganizowaliśmy dzięki dofinansowaniu Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki. Przedmiotem obrad były następujące zagadnienia:
1. Akty prawne dotyczące bezpieczeństwa na akwenach śródlądowych,
2. Skuteczność działania służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo,
3. Działania prewencyjne: krótko, średnio i długoterminowe.
Prezesowi MSŻ Grzegorzowi Mroczkowskiemu udała się rzecz niemożliwa – zgromadzenie w jednym miejscu i czasie wysokich rangą przedstawicieli prawie wszystkich instytucji i organizacji powiązanych w różny sposób z problematyką, będącą przedmiotem Konferencji. Byli wśród nich między innymi: Dyrektorzy Departamentów kilku Ministerstw, Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, Komendy Głównej i Wojewódzkiej Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Polskiego Związku Żeglarskiego, Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego, Polskiego Ratownictwa Okrętowego, Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, Stacji Ratownictwa, Okręgowej Dyrekcji Gospodarki Wodnej itd. W konferencji uczestniczyli także przedstawiciele władz samorządowych oraz dziennikarze (m.in. „Rejs”, „Żagle”, „Morze”). Wygłoszone referaty i wstępna dyskusja przedstawiły niewesoły obraz: praktycznie bezkarna działalność złodziei okradających turystów, łodzie i jachty na biwakach i przystaniach (plaga kradzieży silników zaburtowych), coraz więcej wykroczeń na wodzie, złe oznakowanie szlaków wodnych, brak map batymetrycznych (corocznie tylko na głazach sztynorckich ulega awarii kilkadziesiąt jednostek), brak szybkiego i skutecznego systemu wzywania pomocy. Za głowne przyczyny uznano chaos kompetencyjny i brak środków finansowych. Okazało się na przykład, że w ostatnim okresie z 13 zostały tylko 4 komisariaty policji wodnej (Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław) i nie przewiduje się powstania takiego komisariatu na Mazurach, gdzie byłby najbardziej potrzebny. Kto zatem w myśl obowiązujących przepisów powinien koordynować działania ratownicze na wodzie? PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA TEL. 998. Zastępca komendanta PSP w Giżycku stwierdził, że podejmują interwencję w ciągu kilku minut od otrzymania sygnału, posiadają dobry sprzęt (specjalna łódź przewożona samochodem, sprzęt do nurkowania itp.) oraz są odpowiednio przeszkoleni. Po długich dyskusjach uczestnicy Konferencji doszli do wniosku, że na Mazurach należałoby powołać kilka stacji ratownictwa; postanowili również podjąć wielokierunkowe działania w celu poprawy istniejącego stanu rzeczy. Zamykając Konferencję prezes Mazurskiej Szkoły Żeglarstwa zadeklarował, że stowarzyszenie uczyni następne kroki w tej sprawie.

 


Wykonanie kreatywnie.pl © www.msz.org.pl